Veelgestelde Vragen

Wat is een e-visum en waarom moet ik deze hebben?

Een visum is een officiële toestemming een land binnen te reizen en in dat land te verblijven. Een e-visum vervangt het oude visum systeem en kan via internet aangevraagd worden. Vanaf 1 november 2014 wordt het oude visum systeem geheel afgeschaft en kan een visum alleen nog via internet aangevraagd worden.

Wat heb ik nodig om een visumaanvraag te kunnen doen?

Om Turkije binnen te komen, dien je een geldig paspoort of identiteitskaart te hebben die tenminste zes (6) maanden geldig is, zo ook bij het aanvragen van een visum.

Welke voordelen heb ik om de visumaanvraag via Visumaanvraag Turkije te doen?

U hoeft in Turkije niet meer in een lange rij te wachten om een visum aan te vragen en doet dit met gemak achter uw computer. Verder heeft u de mogelijkheid om via iDEAL, MisterCash, PayPal en creditcard te betalen. Vanaf 1 november 2014 wordt het oude visum systeem geheel afgeschaft en kan een visum alleen nog via internet aangevraagd worden.

Welke nationaliteiten komen in aanmerking voor een e-visum?

Vrijwel elke nationaliteit, echter behandelen wij alleen de Nederlandse en Belgische nationaliteiten.

Wanner is mijn e-visum geldig?

Uw e-visum is vanaf de datum geldig die u invult bij de visumaanvraag. Deze is vanaf die datum 180 geldig, u kunt meerdere malen in deze 180 Turkije binnen treden. U kunt echter niet langer dan negentig (90) dagen achtereen in Turkije verblijven.

Hoelang duurt een e-visum aanvraag?

U krijgt uw Turkse e-visum binnen 8 uur in uw mailbox, indien u voor spoed levering heeft gekozen, krijgt u uw e-visum binnen 1 uur. Visums worden tussen 09:00 uur en 23:59 uur aangemaakt en verstuurd, kiest u buiten deze tijdstippen voor spoed levering, worden uw visums voor 10:00 uur geleverd. Een spoedlevering wordt 98% van de tijd binnen 15 minuten afgehandeld.

Ik heb geen visum ontvangen, wat moet ik doen?

Controleer uw spambox van uw email. Kan je hem niet vinden? Neem contact met ons op en wij kijken hoe het ervoor staat.

Is Visumaanvraag Turkije veilig? Wat gebeurt er met mijn persoonsgegevens?

Onze server is beveiligd met een SSL certificaat, dit houdt in dat de gegevens die u verzendt naar onze website versleuteld is. Uw gegevens worden gebruikt om een e-visum aan te vragen, na de aanvraag worden uw paspoortgegevens direct verwijderd. Wij bewaren alleen uw naam, adres, email en telefoonnummer in onze administratiesysteem die niet verbonden staat met internet. Zo kunnen wij uw privacy beschermen die voor ons van groot belang is.

Moet ik voor mijn partner en/of kinderen ook een visum aanvragen?

Ja, voor iedere persoon moet u apart een visum aanvragen, u kunt de gegevens voor meerdere personen tijdens uw visumaanvraag invullen.

Hoevaak kan ik naar Turkije reizen met hetzelfde e-visum?

Een e-visum is 180 dagen geldig, u kunt zo vaak als u wilt Turkije in- en uitreizen. U kunt echter niet langer dan negentig (90) dagen achtereen in Turkije verblijven.

Mijn visumaanvraag is geweigerd, wat moet ik doen?

U kunt bij de dichtsbijzijnde Turkse ambassade of consulaat uw visum aanvragen. Wij hebben Turks en Nederlands sprekend personeel en kunnen u helpen wanneer uw aanvraag geweigerd wordt.

Wanneer moet ik een visum aanvragen voor Turkije?

Wij kunnen met spoed een visum binnen 2 uur leveren, let er echter wel op dat u deze dient te printen. Wij raden u dan ook aan om minimaal één week van te voren uw e-visum aan te vragen.

Ik wil geen e-visum maar op het vliegveld een visum aanvragen, is dat mogelijk?

Helaas, sinds 2015 kunt u geen visum aanvragen op het vliegveld.

Ik heb meerdere voornamen, wat moet ik invullen?

U moet alle voornamen invullen, zoals deze in de paspoort staat.

Hoeveel kost een e-visum?

Onze actuele prijzen kunt u vinden op onze voorpagina.

Waarom zijn er prijsverschillen?

De prijsverschillen komen voornamelijk door de service die bedrijven aanbieden en hoe zij omgaan met uw gegevens. Bij ons staat privacy en service hoog.

Mijn visumaanvraag is afgewezen, krijg ik mijn geld terug?

Uiteraard, uw geld wordt binnen 2 werkdagen teruggestort op uw rekening.

Ik heb een fout gemaakt tijdens het aanvragen van een visum, nu heb ik verkeerde informatie. Kan ik mijn geld terugkrijgen?

Helaas, de Turkse overheid bied geen mogelijkheid om dit te corrigeren, wij kunnen helaas uw geld niet terugstorten.

Kan ik mijn e-visum wijzigen?

Helaas, de Turkse overheid bied geen mogelijkheid om een e-visum te wijzigen.

Kan ik mijn e-visum annuleren?

Helaas, de Turkse overheid bied geen mogelijkheid om een e-visum te annuleren.

Ik heb andere gegevens ingevuld dan dat er op mijn paspoort/identiteitskaart staat, kan ik Turkije binnenkomen?

Helaas, uw gegevens dienen overeen te komen. Deze worden bij de paspoort controle gecontroleerd.

Ik heb nog geen e-visum gekregen, kunnen jullie mijn gegevens nog wijzigen?

Stuur met spoed een email naar info@visumaanvraagturkije.nl, indien uw aanvraag nog niet is verwerkt, kunnen wij uw gegevens nog aanpassen.